دورانی که از آن میترسیم؛ برای اشتراکیشدن نرمافزار تلفنها آماده شوید
[ad_1]
بادقتبه پیشرفت دیدنی هوش مصنوعی در سالهای تازه، میتوان پیشبینی کرد که هوش مصنوعی پایه و مبنا تلفنهای هوشمند در آیندهای نزدیک خواهد می بود.
اکنون، تلفنهای پیکسل ۸ گوگل و سری گلکسی S24 سامسونگ به انواع قابلیتهای هوش مصنوعی مجهزند و اپل و تعداد بسیاری دیگر از برندهای صنعت موبایل نیز در حال گسترشی تلفنهای خود با تمرکز بر این فناوری می باشند.
هماکنون، از رشد انفجاری هوش مصنوعی و معارفه قابلیتهای گوناگون لذت میبریم؛ اما بهزودی اشکار خواهد شد که آیا مصرفکنندگان مایلند در طویلزمان برای هوش مصنوعی هزینه بپردازند یا خیر.
دیدگاه غالب این است که حداقل برخی از عملکردهای هوش مصنوعی موبایل درنهایت پولی خواهند شد. سامسونگ میگوید Galaxy AI تا سال ۲۰۲۵ بهرایگان دردسترس خواهد می بود و امکان پذیر ویژگیهای گسترش یافتهتر هوش مصنوعی بهترین گوشی سامسونگ، تنها برای مشترکان پولی دردسترس باشد.
گوگل همیناکنون برای برخی از ویژگیهای تازه هوش مصنوعی خود هزینهی اضافه دریافت میکند. بهگفتن مثال، قابلیت Video Boost گوشی گوگل بهعلت هزینههای دیتاسنتر، تنها در پیکسل ۸ پرو دردسترس است که قیمت بیشتری از پیکسل ۸ دارد.
اشتراکیشدن قابلیتهای هوش مصنوعی اجتنابناپذیر بهنظر میرسد؛ بهاختصاصی ازآنجاکه برای پردازش ابری باید به هر طریقی هزینهها پرداخت بشود.
اکنون، دستیار هوش مصنوعی جمنای گوگل بهرایگان دردسترس است؛ اما ویژگیهای گسترش یافتهای همانند Help Me Write در مطرح تازه Google One AI Premium با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار گنجانده شدهاند. این مطرح دو ترابایت فضای ذخیرهسازی و دیگر مزایای اشتراک سرویس ابری ۹٫۹۹ دلاری گوگل را نیز برای کاربران فراهم خواهد کرد.
اکنون سؤال مهم این است که آیا قابلیتهای پولی هوش مصنوعی میتوانند بهحدی مورد قیمت باشند که مردم برای آنها هزینه پرداخت کنند؟ بهنظر نمیرسد قابلیت ویرایش متن یا بهبود قابلیتهای جستوجوی وب بهتنهایی تعداد بسیاری از کاربران را قانع به پرداخت هزینه کند.
حالت راکد سختافزار مدرن و گرایش بهسمت حمایتنرمافزاری طویلزمان امکان پذیر به این معنی باشد که زمان آن رسیده است تا درموردی ایدهی تلفنهای هوشمند بهگفتن محصولاتی با سرویس نرمافزاری رایگان تجدیدنظر کنیم.
امکان پذیر برای برخی کاربران هزینهی ۳۵ دلار در ماه برای سختافزار و نرمافزار، بهتر از خرید گوشی ۱٬۰۰۰ دلاری با اشتراک هوش مصنوعی باشد؛ بهاختصاصی اگر روش اول کارکرد پایدار را ضمانت کند و تغیرات آینده را پوشش دهد. باوجوداین، همهچیز به این بستگی دارد که هوش مصنوعی موفق بشود انتظارات کاربران را جواب دهد.
درهرصورت، اراعهی سرویس اشتراک اضافی تفاوتهای مهمی با دریافت هزینه از مصرفکنندگان برای ادامهی منفعت گیری از ویژگیهای تبلیغاتی دستگاه دارد. بهگفتن مثال، غیرفعالکردن ویژگیهای Galaxy AI یا Video Boost و جایگزینی آن با هزینهی ماهانه میتواند انگیزههای خرید دستگاههای مبتنیبر نرمافزار را در آینده تضعیف کند. به این علت، پیشگامان اولیهی هوش مصنوعی باید در این عرصه رویکردی محتاطانه داشته باشند.
[ad_2]
منبع