به گمان زیادً ولوو هم با تحول استراتژی به خودروهای هیبریدی گرایش اشکار میکند_جزر و مد
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی جزر و مد
ولوو در بین خودروسازان، شفافترین و مستقیمترین موضع را درقبال تحول تولیدات خود به خط تشکیل کاملاً برقی اتخاذ کرده می بود. کمتر از یک سال بعد از اراعهی مدل XC40 Recharge به بازار، این شرکت در سال ۲۰۲۱ خبرداد که تصمیم دارد تنها ماشین های کاملاً برقی را بفروشد و هر خودرویی با موتور احتراق داخلی، ازجمله هیبریدیها را از سبد محصولات جهانی خود حذف کند.
دو سال سپس، با وجود C40 در نمایندگیها و EX90 و EX30 در خط تشکیل، بیورن آنوال، مدیر مالی ولوو، با ضمانت به نفروختن «حتی یک ماشین» غیربرقی بعد از سال ۲۰۳۰، هرگونه ابهام را در این عرصه رفع کرد.
آنوال پافشاری کرد که هیچ اما و اگری در استراژی ولوو وجود ندارد؛ اما امکان پذیر برخی مسائل علتعقبنشینی تاکتیکی این شرکت از اهداف ۲۰۳۰ خود بشود و ولوو بهسمت تشکیل خودروهای هیبریدی گرایش اشکار کند.
جیم رووان، مدیرعامل ولوو، او گفت ازآنجاکه تحول و پیشرفت خودروهای برقی زمانبر است، پیشرانههای هیبریدی میتوانند پل محکمی برای مشتریانی باشند که آمادهی حرکت بهسمت خودروهای کاملاً الکتریکی نیستند.
بهحرف هایی منبعی ناشناس در اتونیوز، به گمان زیادً خودروهای پلاگین هیبریدی در ۱۰ سال آینده پیشرو خواهند می بود؛ چراکه دولتها و بازارهای جهانی تا این مدت در حال هماهنگسازی برنامههای خود برای خودروهای برقی می باشند. به گمان زیادً ولوو نیز همین رویه را در پیش بگیرد.
شرکت ولوو نام نیکی از خود درعرصهی تشکیل خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی بهجای گذاشته است. پلتفرم SPA1 این شرکت تا این مدت از پیشرانههای احتراق داخلی حمایتمیکند و ولوو میتواند برای ۱۰ سال آینده آن را بهروزرسانی کند.
ولوو میتواند از پلتفرمها و ابزارهای شرکت مادر خود، یعنی جیلی، نیز منفعت گیری کند. سال پیش جیلی و رنو اندوختهگذاری ۷ میلیارد یورویی خود را برای تحقیق درموردی فناوریها تازه پیشرانههای هیبریدی و غیرهیبریدی رسانهای کردند.
یکی از نمایندگیهای فروش ولوو در آمریگا در مصاحبهای افزود: «مجبوریم به خودروهای هیبریدی اتکا کنیم؛ وگرنه از بین میرویم.»
اخیراً شدت فروش خودروهای همهبرقی کند شده و همین قضیه به افت فروش سالانه خودروهای برقی چند خودروساز ازجمله ولوو منجر شده است. برنامههای تخفیفی گاهوبیگاه تسلا نیز به خودروسازان سختی مضاعفی میآورد.
بازار خودروهای برقی امسال ۱۱ درصد رشد کرده است که فاصله بسیاری با نرخ رشد ۴۸ درصدی در سهماههی دوم سال ۲۰۲۳ دارد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع