چرا هیچ فرم‌فکتوری نمی‌تواند جای طراحی قدیمی لپ‌تاپ‌ها را بگیرد؟_جزر و مد

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی جزر و مد

اچ‌پی اسپکتر x360 لپ‌تاپ نامحبوبی نیست؛ اما فراگیر‌نشدن منفعت گیری از آن بازتاب روندی است که در بین دیگر فرم‌فکتورهای تازه هم می‌بینیم. به‌طور کلی، مصرف‌کنندگان آمریکایی لپ‌تاپ‌های خود را حدوداً هر ۴ سال یک‌ بار عوض می‌کنند و مایل نیستند که برای دسترسی به تازه ترین فناوری روز در این حوزه و مزایای اندکی که به‌همراه می‌آورد، چندان ولخرجی کنند.

مشتریان اساساً زیاد تر به قیمت دقت می‌کنند و چندان ریسک‌پذیر نیستند. زمان خرید، بین انتخاب بهبود محسوس در دستگاه (برای مثالً مشخصات بهتر با قیمت شبیه) یا ویژگی تازه و خلاقانه که نمی‌دانند چطور باید از آن منفعت گیری کنند، زیاد تر تصمیم می‌گیرند مشخصات دستگاه را بهبود دهند یا اندکی در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنند. درواقع، گمان خرج‌کردن پول زیاد تر برای به‌دست‌آوردن مزیت تازه و ناشناخته، همیشه کم است.

درمقابل، روندهای بازار امکان پذیر استقبال از ویژگی‌های تازه‌ای را افت دهند که فرم‌فکتورهای جانشین به‌ارمغان می‌آورند. شکی نیست که لولای ۳۶۰ درجه دلنشین است؛ اما آیا حاضریم ده‌هامیلیون تومان زیاد تر هزینه کنیم تا ببینیم آیا هر روز آن‌قدر از آن منفعت گیری می‌کنیم که قیمت هزینه‌ی پرداختی را داشته باشد؟ به‌گمان زیاد نه.

مرگ تدریجی لپ‌تاپ‌های ویندوزی لمسی

پیش‌تر، به دلایل فراگیر‌نشدن سرفیس‌های مایکروسافت اشاره کردیم. ویندوز ۸ و ویندوز RT نخستین نسخه‌های ویندوز بودند که تلاش کردند صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش لمسی را در یک رابط کاربری با‌هم ترکیب کنند. برخی از کاربران آن را پسندیدند؛ اما اکثراً از آن متنفر بودند و حتی برخی نویسندگان فناوری اعتقاد دارند این آخرین‌باری می بود که ایده‌ی تبلت‌های ویندوزی برای مدتی جدی گرفته شد؛ ایده‌ای که با ناکامی ویندوز ۸، به‌مرور زمان اغاز به محو‌شدن کرد. ویندوز ۸ اولین تلاش مایکروسافت برای جادادن تبلت‌ها در اکوسیستم ویندوز می بود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

منبع