لامبورگینی Temerario معارفه شد؛ جانشین هیبریدی و ۹۲۰ اسببخاری اوراکان با شتاب ۲٫۷ ثانیه و شدت ۳۴۰ کیلومتربرساعت_جزر و مد
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی جزر و مد
سرانجام لامبورگینی تازه ترین سوپراسپرت خود را معارفه کرد. «تمراریو» شاهکار تازه ایتالیاییها برای جانشینی اوراکان است؛ خودرویی که موتور کاملاً تازه V8 در دل آن غرش میکند و انبوهی از فناوریهای پیشرفته را برای به حداکثر رساندن لذت رانندگی بهکار میگیرد.
موتور V8 کاملا تازه در کنار سه موتور برقی
لامبورگینی، تِمِراریو را یک ماشین برقیسازیشدهی عملکردمحور یا HPEV مینامد که از سیستم پلاگین هیبریدی با موتور V8 چهار لیتری توئین توربو و سه موتور برقی منفعت میبرد. مجموع قوت ماشین ۹۲۰ اسب بخار است و تنها در ۲٫۷ ثانیه به شدت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. حداکثر شدت ماشین ۳۴۰ کیلومتربرساعت است.
لامبورگینی میگوید موتور میللنگ تخت V8 جدیدش را از صفر گسترش داده است و دو توربو شارژر با حداکثر سختی 36psi آن را تحکیم میکنند. سرسیلندرهای آلومینیومی و میلههای اتصال تیتانیومی به افت وزن پشتیبانی میکنند، منفعت گیری از فناوری DLC در سیستم تایمینگ سوپاپ علتمیبشود تا موتور بتواند به حداکثر ۱۰ هزار دوربردقیقه برسد.
Lamborghini
سه موتور برقی که با روغن خنک خواهد شد، به موتور V8 پشتیبانی میکنند. لامبورگینی موتور برقی عقب را بین موتور و گیربکس دو کلاچهی هشت سرعته بهصورت عرضی قرار داده است. این موتور برقی به تنهایی ۱۵۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور تشکیل میکند. دو موتور دیگر که روی محور جلو قرار دارند، چرخهای جلو را بهحرکت در میآورند و هر کدام ۸۲ اسب بخار تشکیل میکنند.

Lamborghini
تمراریو از سیستم چهارچرخمحرک منفعت میبرد، اما حالتی بهنام «دریفت» وجود دارد که گشتاور در چرخهای عقب را در سه سطح گوناگون توزیع میکند. طبیعتاً حالت لانچ کنترل نیز برای هیولای تازه ایتالیاییها وجود دارد.
باتریپک تمراریو ظرفیت ۳٫۸ کیلوواتساعتی دارد. با اتصال به شارژ AC سنتی با حداکثر توان ۷ کیلووات، میتوان باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. بهلطف بازیابی نیروی حاصل از ترمز یا منفعت گیری از موتور V8 نیز باتری ماشین ظرف ۶ دقیقه شارژ میبشود. امکان رانندگی در حالت همه برقی وجود دارد؛ اما لامبورگینی دامنهی حرکتی ماشین در این حالت را اظهار نکرده است.
از نظر ظاهری، تِمِراریو همانند ترکیبی از ریوولتو و اوراکان است. چراغهای زیاد باریک جلو قسمت کوچکی از هر گوشهی کاپوت را اشغال میکنند و چراغهای راهنمای ۶ ضلعی زیر آنها قرار دارند. تمِراریو در جلو و عقب بهترتیب از رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی فیبرکربنی یا فورجکاریشده منفعت میبرد.
تمراریو از نمای جانبی به اندازهی اوراکان دیدنی است. یک ورودی هوای آیرودینامیک بزرگتر در جلوی چرخهای عقب، نیروی روبهپایین (داونفورس) را نسبتبه اوراکان Evo تا ۱۰۰ درصد بهبود میبخشد.
تمراریو نسبتبه اوراکان زیاد آیرودینامیکتر است
پکیج افت وزن Temerario Alleggerita با بال عقب بزرگتر، پوششهای منحصربهفرد سپر و رینگهای فیبر کربنی و افزایش ۱۵۸ درصدی داونفورس نسبتبه اوراکان Evo و افت وزن ۲۴ کیلوگرمی نسبتبه تمراریو استاندارد قابل خواست است. با خواست پکیج Carbon Pack با دیفیوزر عقب، قاب آینه و ورودیهای هوای جانبی فیبرکربنی، نزدیک به دو کیلوگرم دیگر از وزن ماشین افت مییابد.
زیر بدنهی چشمنواز تمراریو پلتفرم سبک وزن جدیدی وجود دارد. به جای ساختار آلومینیومی و فیبر کربنی اوراکان، شاسی تمِراریو کاملاً آلومینیومی است. این کار تبدیل افت ۵۰ درصدی منفعت گیری از مواد، افت ۸۰ درصدی اتصالات جوش حرارتی و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی ماشین میبشود و به افت وزن پشتیبانی میکند.
کابین مملو از نمایشگر و فناوریهای پیشرفته

Lamborghini
داخل کابین تمراریو طرحی به سبک کابین خلبان دارد که پر از عناصر ۶ ضلعی است. فضای سر نسبت به اوراکان نزدیک به سه سانتیمتر و فضای پا نزدیک به ۲۰ سانتیمتر بهبود یافته است. لامبورگینی میگوید حتی یک بازیکن بسکتبال با قد ۱٫۹۸ متر میتواند در این ماشین کلاه ایمنی بپوشد.
صفحهنمایش لمسی عمودی ۸٫۴ اینچی مرکز داشبورد را زینت میدهد، جلوی راننده نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی قرار دارد. سرنشین جلو نیز از صفحهنمایش لمسی ۹٫۱ اینچی منفعتمند میبشود.
لامبورگینی تا این مدت قیمت ماشین سوپراسپرت جدیدش را اظهار نکرده است؛ دور از انتظار نیست که برچسب قیمتی بیشتر از نیممیلیون دلاری را برای تمراریو ناظر باشیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع