چین ماشین برقی با باتری قابلمعاوضه میسازد
[ad_1]
بااینهمه، زیاد تر خودروسازان مراکز معاوضه باتری را زیاد پرهزینه میدانند و درعوض، تلاش میکنند با اراعهی ایستگاههای شارژ سریع و ساخت ماشینهای هیبریدی، از اضطراب مشتریان درموردی دامنهی عملکردی این ماشینها با یک بار شارژ بکاهند. برخی دیگر اعتقاد دارند که تا زمان استانداردسازی باتریها، این گزینه شدنی نیست.
نیو درزمرهی معدود شرکتهای اندوختهگذار در فناوری معاوضه باتری قرار میگیرد. تا ۳۰ آبان، تعداد ایستگاههای معاوضه باتری نیو به بیشتر از ۲,۱۰۰ دستگاه در سراسر چین میرسید. این شرکت برای دوبرابرکردن این مقدار تا آخر امسال برنامهریزی میکند. نیو نیز نزدیک به یکمیلیون ایستگاه شارژ معمولی در این سرزمین دارد.
مسئلهی مهم دیگر هموقتی همکاری مذکور با تعدیل نیرو و بهتعویق انداختهشدن اندوختهگذاریهای طویل مدت نیو با مقصد افت هزینهها در بحبوحهی افزایش رقابتها در بازار ماشینهای برقی چین است. این رقابت وقتی اغاز شد که شرکت آمریکایی تسلا اغاز امسال جنگ قیمتی خود را اغاز کرد.
در ۹ ماههی نخست سال ۲۰۲۳، نیو با فروش تقریباً ۱۱۰ هزار ماشین در رتبهی هشتم فروش ماشینهای برقی در چین قرار گرفت. چانگان در همین زمان بعد از فروش بیشتر از ۱۲۳ هزار دستگاه، توانست به جایگاه هفتم این فهرست برسد. این دو امیدوارند ثمرهی این همکاری، بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار روبهرشد خودروهای برقی چین باشد.
[ad_2]
منبع